Zhulian

Nuffnang

Translate

Wednesday 16 October 2013

Ketua Pegawai Operasi

Encik Peter Wong
Ketua Pegawai Operasi

Setelah lebih 30 tahun terlibat di dalam pengurusan korporat dan juga pentadbiran syarikat, saya mempelajari beberapa perkara penting. Pertama, tanpa sikap yang betul, pekerja yang paling berbakat pun akan gagal. Sikap dan etika kerja tidak dapat diajar atau dibeli, tetapi ianya akan terhasil dengan latihan dan kesungguhan.
Kedua,
sentiasa percaya apa yang kita lakukan atau perjuangkan dan mempercayai mereka yang bersama-sama kita. Kepercayaan ini akan memotivasikan kita untuk mencipta keputusan atau hasil yang menakjubkan yang kita sendiri mungkin tidak jangkakan. Pada masa yang sama, cipta persekitaran yang memberi manfaat kepada semua orang di mana kesemuanya boleh menikmati tahap kejayaan yang kukuh.
Akhirnya, tiada unsur lain yang lebih penting di dalam menjayakan sesebuah syarikat selain daripada kerjasama berpasukan. Sebagai Ketua Pegawai Operasi, Profit Paradigm Sdn Bhd, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk memotivasi pasukan saya demi mencapai sasaran baik kumpulan mahu pun peribadi pada tahap yang melangkaui jangkaan mereka.

Saya mengambil peranan sebagai mentor dan guru, berbekalkan pengalaman dan pengetahuan membangunkan tenaga kerja syarikat dan menggalakkan transformasi diri dan peningkatan nilai-nilai murni. Saya percaya, pasti akan ada perkara baru yang kita pelajari setiap hari. Kejayaan yang paling hakiki ialah apabila kita tahu bahawa kita telah menyumbangkan sesuatu yang lebih besar dari tahap kita.

No comments:

Post a Comment